Met een SEO-analyse geven wij jou inzicht in jouw website. Je ontdekt verbeterpunten en je gaat inzien hoe je hoger kunt scoren in Google. Eigenlijk leer jij jouw website pas beter kennen met een SEO-analyse. Geen wonder dus dat een SEO-analyse belangrijk is, want de wedstrijd begint allemaal hier.
Wij zullen voor jou een SEO-analyse uitvoeren. Dat doen we aan de hand van vier onderdelen.
Je kunt een website vergelijken met een racewedstrijd: het doel is om zo snel mogelijk de plek van bestemming bereiken. Want binnen een paar milliseconden op een website terechtkomen, dat is natuurlijk de droom van iedere internetter. Uit onderzoek blijkt dat wanneer een website langer dan drie seconden moet laden de mobiele gebruikers meteen afhaken. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Het is dus goed om te weten dat iedere seconde telt. Hoe lager het bouncepercentage is, hoe beter dit is voor jouw website. Het bouncepercentage zegt namelijk of een pagina meteen wordt weggeklikt wanneer het wordt bezocht.
Een snelle website is niet alleen fijn voor jouw bezoekers. Google hecht daar namelijk ook veel waarde aan. Een langzame website zal ervoor zorgen dat jij een lage positie in Google krijgt omdat Google minder pagina’s kan crawlen. Crawlen houdt in dat jouw website wordt doorgespit. Wanneer jouw website traag is, hebben de ‘bots’ minder tijd om jouw website te crawlen. Ook is het hierbij belangrijk dat de robots.txt wordt gecheckt: hierin geef je aan welke pagina’s gecrawld moeten worden.
Hoe ouder een website, hoe groter de kans dat jouw website wat achterliggende kwaaltjes heeft opgelopen. Het is daarom belangrijk dat de errors worden achterhaald en worden opgelost zoals interne links die nergens naar leiden, of een 404-pagina. Wanneer je regelmatig bezoekers hebt die op dit soort pagina’s terechtkomen of op zogenaamde ‘gebroken links’ klikken, heeft dit een averechtse werking voor een goede SEO.
Mickey zonder Minnie en Max Verstappen zonder zijn bolide: dat is een SEO-analyse zonder een zoekwoordenonderzoek. Met een zoekwoordenonderzoek ga je simpel gezegd het zoekgedrag van jouw doelgroep onderzoeken. Je gaat achterhalen welke woorden en zinnen jouw doelgroep intypt in de zoekmachine. Deze zoekwoorden hebben veel waarde. Dit wordt ook wel long tail genoemd. Wanneer je weet op welke woorden jouw doelgroep zoekt, kun jij gerichter content schrijven. Hierdoor verhoog jij het verkeer naar jouw website, je kunt zoekintenties en zoekvolumes checken en zo krijg jij steeds een hogere positie in Google.
Na het zoekwoorden
onderzoek gaan we aan de slag met linkbuilding. Linkbuilding houdt in dat je linkjes verkrijgt van iemand anders die verwijzen naar jouw website. Hoe meer linkjes er verwijzen naar jouw website, hoe hoger jouw website zal scoren in Google. Het is hierbij wel belangrijk dat de linkjes van hoge waarde zijn. Een linkje van de website van de buurvrouw heeft namelijk niet zo veel waarde als een linkje van een nieuwswebsite. Daarnaast wil je weten op welke woorden jij kunt scoren. Je zult dus wel snappen dat een zoekwoordenonderzoek van groot belang is voordat je gaat linkbuilden. Wanneer je gaat bloggen zonder goede zoekwoorden, ben je eigenlijk voor niets bezig.
Ook kijkt Google naar het linkprofiel. Het linkprofiel is de verzameling van alle linkjes die verwijzen naar jouw website. Deze moet helder en natuurlijk zijn, want Google moet het linkprofiel kunnen vertrouwen. Een goed linkprofiel bestaat uit onder andere uit linkjes van verschillende websites, de verhouding tussen follow en no follow-links en of er op een natuurlijke manier wordt gelinkt.
Op werkdagen binnen 24 uur teruggebeld